اجرای نقاشی روی بوم

بوم نقاشی چيست ؟

در قدیم، هنرمندان از تخته‌های چوبی به عنوان زمینه نقاشی استفاده می‌کردند. آن‌ها چوب را قبل از استفاده سنباده می‌زدند تا سطحی کاملا صاف و هموار به دست آید.

قدیمی ‌ترین بوم نقاشی به این روش در سال ۱۴۱۰ میلادی در فرانسه تهیه شد که تابلویی از مریم و فرشتگان را نشان می‌دهد. این نوع بوم تا حدود قرن ۱۸ نیز محبوبیت و طرفدار زیادی در میان نقاشان داشت، اما دشواری و زمان‌بَر بودن ساخت آن باعث شد تا هنرمندان به فکر بستر دیگری برای خلق آثار خود باشند که در نهایت منجر به ساخت بوم به روش‌های امروزی شد. یکی از ویژگی‌های بوم‌ های نقاشی جدید که نظر هنرمندان را به خود جلب کرده است،

بوم نقاشی به انگلیسی painting canvas نامیده می‌شود. این وسیله به صورت یک چارچوب است که با پارچه‌ای مخصوص پوشانده شده و هنرمندان به خصوص نقاشان در خلق آثار هنری از آن استفاده می‌کنند. این بستر و زمینه معمولا مناسب تکنیک‌ های مختلف نقاشی همچون  رنگ روغن، آکرلیک، گواش و غیره است، زیرا به خاطر ضخامت پارچه و موادی که روی آن زده می‌شود به هیچ عنوان رنگ به پشت آن نشت نمی‌کند.

تکنیک نقاشی روی بوم بخصوص رنگ روغن همیشه طرفداران خاص خود را دارد و ایجاد یک اثر هنری ماندگار، در هر سبک و سیاقی روی بوم روشی است که از گذشته بسیار دور تا به اکنون رواج داشته و گروه هنری مونالیزا این افتخار را دارد که با توجه به تجربه کاری در این زمینه، سفارشات نقاشی روی بوم در تمامی سبک ها را انجام می دهد.

error: Content is protected !!