اجرای نقاشی کلاسیک، باروک و مدرن

آشنایی با نقاشی سبک باروک:

باروک روشی در هنر های معماری، نقاشی، مجسمه سازی و موسیقی است که از اواخر سده ۱۶ میلادی در ایتالیا آغاز شد و تا اواخر سده ۱۸ میلادی در قاره اروپا رواج داشته و به تدریج در آمریکای مرکزی و جنوبی مورد توجه قرار گرفته است. در واقع این سبک نقاشی در طی قرون هفدهم و هجدهم موفق شد تا در اروپا حکمرانی نماید و تاثیر عمیقی در معماری، نقاشی، مجسمه سازی و حتی شهرسازی بگذارد.

در این سبک خاص به عناصری مانند فضاسازی و نورپردازی نیز توجه داده شد. بر اساس گفته بسیاری از دانشمندان این سبک بیش از هر جا در کشور ایتالیا و شهر رم پرورش یافته و به تدریج تحت تاثیر عمیق کاتولیک ها قرار گرفته است. در کنار این ها به کشور هایی مانند اسپانیا، فرانسه، اتریش و هلند نیز راه یافته و تحول عظیمی ایجاد نموده است و به همین خاطر سبک نقاشی باروک را می توان متولد ایتالیا و نمودی از آراء و اندیشه های حاکم بر آن دیار دانست. جالب است بدانید که در آن دوران سبک باروک تحت تاثیر دو موج یعنی دربار سلطنتی و کلیسا و دیگر طبقه متوسط مردم شدت گرفت. البته نوع دوم باروک که بیشتر جنبه رئال داشت و منعکس کننده زندگی روزمره مردم عادی بود اما نوع اول باروک تنها به تصویر سازی از شکوه و عظمت اشرافیت می اندیشید به گونه ای که کاخ ورسای را می توان بهترین نمونه باروک سلطنتی دانست.

نقاشی در عهد باروک:

در عهد باروک نقاشی نیز بیشتر از سایر هنرهای یاد شده گسترش پیدا کرد و توانست تا در صدر قرار بگیرد. در واقع نقاشی ها در قرن هفدهم نه تنها بوم ها را به صورت کامل پوشاند بلکه بر روی دیوار ها، سقف ها، گنبد کاخ ها و کلیساها نیز قرار گرفت. بسیاری از نقاشان معروف آن زمان درصدد بودند تا اهداف کلیسا را به خوبی تامین کنند و به همین خاطر سعی داشتند تا تصاویری را خلق کنند که به نوعی باورهای کلیسا را نشان دهند و بر آن ها تاکید ورزند. می توانید در بسیاری از نقاشی های دیواری شکوه و جلال قدرتمندان را مشاهده نمایید و همچنین در برخی از آثار تنها به جنبه های تزئینی توجه شده است . نقاشان آن زمان جدا از کشیدن تصاویر جمعی گاهی به پرتره نیز تمایل نشان می دادند. این تصاویر نیز به گونه و شیوه های متفاوتی توانسته بود تا قدرت و اعتبار افراد ویژه را به خوبی نشان دهد. در واقع پرتره های خانوادگی نقش قابل توجهی از آثار پرتره نقاشان قرن هفدهم را تشکیل می دهد. جالب است بدانید که تنوع سبک ها عامل اصلی جذابیت در سبک نقاشی باروک است به گونه ای که سبک های رئالیسم، ناتورالیسم و سمبولیسم در یک فضا به کار گرفته می شوند و در نهایت سبکی به نام باروک پدید می آید.

آشنایی با نقاشی سبک مدرن:

هنر مدرن چیست؟ قبل از قرن نوزدهم، اغلب به هنرمندان مأموریت داده می‌شد تا برای افراد ثروتمند یا مؤسساتی مانند کلیسا، آثار هنری بسازند. بخش اعظم این هنر صحنه‌های مذهبی یا اساطیری را به تصویر می‌کشد که داستان‌هایی را برای هدفی خاص به بیننده نشان می‌داد. در طول قرن نوزدهم، بسیاری از هنرمندان شروع به ساختن آثار هنری براساس تجربیات شخصی خودشان و درمورد موضوعاتی کردند که خودشان انتخاب کردند. با انتشار نظریه روان‌شناسی “تفسیر رویاها” زیگموند فروید (1899) و محبوبیت اندیشه ذهن ناخودآگاه، بسیاری از هنرمندان شروع به کاوش رویاها، نمادگرایی و نمادهای شخصی به عنوان راه‌های ترسیم تجربیات ذهنی خود کردند. آغاز نقاشی مدرن را نمی‌توان به روشنی مشخص کرد. اما توافق کلی وجود دارد که در فرانسه قرن 19 آغاز شد.

نقاشی‌های گوستاو کوربت، ادوارد مانت و امپرسیونیست‌ها نمایان‌گر دوری عمیق‌تر از سنت غالب آکادمیک و تلاش برای بازنمایی طبیعت‌گرایانه‌تر از جهان تجسمی است. جانشینان این نقاشان دوره پس از امپرسیونیسم را می‌توان به عنوان نمونه‌های مدرن‌تر در فاصله‌گیری از فنون سنتی و حرکت به سمت موضوع و بیان از دید شخصی و ذهنی‌تر مشاهده کرد.

از حدود دهه 1890 به بعد، حرکات و سبک‌های متنوعی بوجود آمد که هسته اصلی هنر مدرن است و نمایان‌گر یکی از نکات برجسته فرهنگ تجسمی غربی است.

گروه هنری مونالیزا این افتخار را دارد که با بیش از ده سال سابقه در زمینه نقاشی با تكيه بر اصول و مبانى نقاشی و تجربه در سبک های مختلف بخصوص سبک های کلاسیک و باروک و مدرن با توجه به نیاز و علاقه جامعه و دوستداران هنر تداعى گر ذهن و سليقه شما بوده و به روياهايتان واقعيت می بخشد. هنر ما خلق طرح و زيبايى و انطباق آن با سلايق شماست و تخصص ما اجراى همان روياها در محيط و فضا می باشد.

error: Content is protected !!